rondjenoordeuropa.reismee.nl

Im kopf is ja alles klar

Heerlijk dagen gehad in Winterswijk en dat heeft een dag langer geduurd dat gepland. Tom kwam gisteren aan, maar alles was nog niet op orde en had de afgelopen dagen de bloemetjes buiten gezet. Kortom niet veel tijd voor voorbereidingen, dus moest er nog het één en ander gebeuren. Mijn eerste gevoel was we wachten nog een dag en gaan woensdag 6 mei weg. Dat gevoel klopte wel want naast de voorbereidingen moest er ook nog wat worden bijgeslapen.

De dagen ervoor in Winterswijk waren prachtig met Ingrid. Vrijdag via 's Heerenberg, Anholt en Dinxperlo over zo'n 70 km naar Winterswijk gefietst. Het is een prachtig verstild gebied langs de Duitse grens.De omgeving van Winterswijk nodigt uit om te fietsen en te wandelen en vooral vrijdag en zaterdag was het weer fantastisch. Zaterdag zo'n 18 km gewandeld naar het Koburgerveen, grote buurman van het Vragenderveen. In dit laatste gebied mag je alleen niet in, want zak je in de plomp (sommige zijn daar o.l.v. een gids weleens geweest). Maar het Koburgerveen is met de vele vlinders, planten en vogels allerzins de moeite waard.Ondertussen was mijn ligfiets van de irritante kraak en piepgeluidjes ontdaan. Zondag naar Zwilbrock (zo'n 65 km) gefietst en gekeken naar de meeuwen/lepelaarkolonie en een mooi bezoekerscentrum. Wederom genoten van een prachtige afwisselende coulissenlandschap, met wat minder mooi weer. Ook genoten van de camping met mastuberende buurmannen en kwakende kikkers. Daar hebben we gestaan op een prachtige plek bij de vijver.

De maandag stond in het teken van een naderend afscheid van Ingrid. 's Avonds met het gezin aperges gegeten. Ondertussen nog naar de dodenherdenking geweest en toen afscheid genomen van Ingrid en Rik. Vooral de eerste had het er moeilijk mee. Vandaag lichamelijk, geestelijk en qua materiaal voorbereidingen getroffen voor onze eerste tocht morgen naar Münster.Jetzt mal sorgen für richtige richting en das alles im kopf klar ist.

Rik

valt me dat effe tegen gelijk de eerste dag al vertraging.
succes dan morgen met jullie reis.

Jasper

Hey, su6 jullie beiden daar in die Heimat!
zal het reisverhaal volgen vanuit belgie
gr. Jasper

Wim

Jan en Tom.
Jetzt geht los. Ik wens jullie veel succes, plezier en zo min mogelijk pech toe.
En vooral veel genieten onderweg. Niet het doel is belangrijk maar de weg ernaar toe.
Ingrid en Rik, sterkte, voor jullie zal het niet altijd even gemakkelijk zijn.
gr. Wim

Fia

Hey mannen,
Nu gaat het dus echt beginnen. Heel herkenbaar die vertraagde start :) Fijn, dat je met Ingrid nog zulke mooie dagen hebt gehad, Jan. Alleen... dan is het afscheid des te moeilijker. Sterkte! Ik ben benieuwd naar de volgende campingen ;)

marlieke

Nou hadden we mekaar nog bijna moeten treffen in Zwilbrock, want daar was ik ook zondag! Op de ligfiets.
Maar veel plezier en beter goed voorbereid op weg!
Ga het zoveel mogelijk volgen ook, leuk.

groetjes Marlieke

Alex van Marwijk

Hallo Jan en Tom: Het is nu 5 dagen na jullie uitgestelde proloog en ik hoop dat jullie een fijne voorspoedige eerste etappe hebben kunnen rijden.
Zaterdag a.s. als Peter, Mart George en ik in Silvolde bij het concert van Alquin zijn zullen we er een op jullie
gezondheid drinken.
Goede reis veel plezier,
Groeten, Alex.

Gerard en Jetske

Beste kameraden,

TOP !
Met veel interesse lezen we de verslagen en genieten van de foto's.

Weer veel succes toegewenst!