rondjenoordeuropa.reismee.nl

Und jetzt sind wir wieder zuruck zu hause.

Hallo allemaal,

Ja, jullie lezen het goed maar dinsdagavond 12 mei zijn we terugkomen uit Duitsland. Op maandagmiddag had ik plotseling alleenhet stuur in mijn handen. Al een paar dagen had ik er geen goed gevoel over, want er kwam steeds meer speling op het stuur. Zaterdagmiddag zei ik al tegen Tom, maandag middag ga ik ACE (fietsenmaker in Winterswijk )bellen. Maandagmiddag bij Thale (Harz gebied op 300 km van Berlijn) moest ik de fiets op tillen om op het trottoir te gaan en een pad naar beneden te nemen. Maar ik kon Tom hard gaan roepen dat ik niet meer verder kon gaan. Met een stuk Duck tape zijn we toen een stuur er op gaan plakken, zodat ik er lopend toch enigzins mee kon sturen. Later vervangen door tye-rips, waarmee ik het voorwiel enigzins heb vastgezet, zodat we op zoek konden gaan naar een hotel. Gelukkig bleven we er allebei wel rustig bij en konden zelfs een een wrang grapjeer nog wel vanaf. Het regende namelijk behoorlijk en hebben deze maandag 11 mei omgedoopt tot onze 'zwarte maandag'. Dus niet vergeten dat 11 mei 2009 onze zwarte maandag is.

Gelukkig zaten we niet zover van het stadje af enhadden we met zo'n 3 km lopen (niet handig met een ligfiets zonder stuur)de stad bereikt.Op de Karl Marx Allee zou een pension zijn(dacht ik dat mijn oude communistische vriend toch nog de helpende hand zou bieden). maar hij liet me in de steek want het hotel hadden we pas na zo'n half uur zoeken en vragen gevonden in een hele andere straat.Dan natuurlijk bellen met Winterswijk en die adviseerde digitale foto's op te sturen naar Dronten om de juiste onderdeel op te sturen. De volgende dag contact gehad met Flevobike en die wilde het wel op verzenden, maar het zou nog vier dagen duren. Plotseling had ik het gevoel ik ga naar Nederland en laten ze het bij de fabriek maar goed repareren. Dus om 11.15 uur de trein gepakt in Thale en om 19.45 uur stonden we in Emmerich. Overigens merk je hoe in zichzelf gekeerd de forensen zijn. In de drukke treinen tussen Dortmund, Duisburg en Rees staan mensen echt niet op om je er door te laten met een fiets om je naar een wat ruimere plek te laten gaan. Gevolg was dat alles op een bepaalde plek was geblokkeerd, maar ik denk dat het in Nederland nietveel anders is. Maar goed vannacht om 1.00 uur lag Janweer heerlijk lepeltje lepeltje met Ingrid en dat heeft toch ook weer zijn charme.

Overigens hebben we fantastische dagen gehad. Even in het kort onze dagindeling. 's morgens om 6.30 uur ben ik wakker van de vogels (een morgen was een koekoek vanaf 5.00 uur onafgebroken koekoek aan het roepen) en om 7.00 uur sta ik dan ik op. Dan pak ik vast mijn slaapzak en matje in en ga naar het toilet. Teruggekomen zet ik water voor de thee op en roep dan Tom, maar helaas geen reveilletrompet want hij is moeilijk uit bed te krijgen.Dat zijn de moment van irritatie want mede daardoor gaan we uiteindelijk pas tussen 9.30 en 10.00 uur weg en willen zo'n 100 km fietsen naar de volgende camping.Naar de zin van Jan is dat te laat op de andere camping. Zo rond 18.30 uur, waar je de tent nog moet op zetten, douchen en koken. Ook wil je dan de route van de volgende dag doornemen en rond 22.30 uur naar bed.

Tom zal wat schrijven over de eerste fietsreisdagen.

Jan

Reacties

Reacties

Gerard

Slechts een korte reactie want "we" doen gewoon alsof dit niet gebeurd is. Bonnetjes bewaren zou Pechteld zeggen en in augustus declareren die handel !
Ik wil nu pas vanuit Russia weer iets van jullie horen , dus snel naar Gordon en vandaaruit maar een live verslag over de roze parade !

Good luck !
Gerard

Jasper

Dat is balen zeg :S
Net zo lekker op weg en dan dit...
in ieder geval su6 met het vervolg straks!
gr. jasper

maarten

Goed waardeloos jan, het is te hopen dat je met ongebroken moraal weer snel verder kunt!
Ik snap je geklaag trouwens niet, want ik heb vorig jaar heerlijk gewandeld in de omgeving van Thale en ik had er helemaal geen behoefte aan om een fiets aan mijn hand mee te nemen :-)

diny

Het zal ook niet waar zijn, maar Ingrid vond deze onderbreking vast niet erg.
Hopelijk was dit de laatste tegenslag en geniet van de rest van de reis.
Groetjes Richard Diny Coen Ilse

Fia

Ja, ja...smoesjes. Je miste Ingrid gewoon
en Tom kan weer even flink bijslapen
In ieder geval succes bij de volgende poging!

Groeten, Fia

hennie

Wat een pech, in de regen zonder stuur. Een eind bij de fietsenmaker vandaan.
Fijn voor Ingrid dat je even thuis bent, misschien kun je met Tom oefenen met opstaan, zodat je de tijd kunt proberen te inhalen. Maar mijn ervaring is dat die toch voorbij blijft vliegen.
Veel succes bij jullie volgende poging.
Hartelijke groetjes, Hennie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!