rondjenoordeuropa.reismee.nl

wat vandaag valt.... dat valt morgen niet meer

vervolg (und jetzt sind wir wieder zu hause)

Woensdag 6 meiWinterswijk-Munster 115km 19,3 km/h gem. regen 16°c

Onze eerste fietsdag is hopelijkisqua weer geen voorproef voor de rest van de vakantie. Het begon namelijk op woensdag 6 mei al direct met regen. Toen we opstondenwas het al aan het regenen en het zou helaas pas om 5 uur 'smiddags ophouden met regenen. Op de camping in Winterswijk wasinternet faciliteit. Hier 's ochtends ook gebruik van gemaakt om op buienradar te kijken deze gaf weer dat het rondom 10 uur droog zou worden. Wij waren ons dus vol met goede moet aan het voorberieden op de eerste fietsdag, maar toen het 10 uur was. Werd het helaas nog niet droog. Ondertussen toch maar de spullen in de tent opgeruimd en nog even aan het wachten dat het droog zou worden. helaas gebeurde dat steeds maar niet daarom om 11:00 het besluit genomen om alles in te pakken en maar op pad te gaan. Als je dan eenmaal aan het fiesten bent dan valt de regen wel mee als je maar zorgt dat je bovenlichaam droog blijft. het was een mooie route langs akkerbouw en door bossen over veel onverharde paden. Dit is alleen niet echt fijn met het weertype dat wij hadden d.w.z. 's avonds zaten alle fietsen en tassen onder de modder. Onderweg om toch maar positieve moed tehouden ondanks de regen. Het motto bedacht 'wat vandaag valt, dat valt morgen niet meer:'

Donderdag 7 mei Munster- Riege 110km 20,2 km/h gem licht bewolkt 20°c inderdaad begon de dag droog en was alle regen gister gevallen. Vandaag een ideale fietsdag gehad met een lekker westenwindje in de rug. Het landschap is nagenoeg hetzelfde als gister alleen wordt het steeds glooiender. Onderweg o.a. Warendorf een mooi historisch stadje gepasseerd. 's Avonds op een camping gestaan die 100m van een snelwegvandaan zit veel lawaai dus 's nachts.

Vrijdag 8 mei Riege-Holzminden 92km 17,3km/h zwaar bewolkt spatje regen 18°c vandaag de eerste heuveltjes gehad in het Teutenborger wald. Jan vond dit wel lastig met zijnligfiets omdat er veel geklommen en gedaald moest worden over onverharde paden. Tom Heeft hier veel minder moeite omdat hij beschikt over een mountainbike. De gehelemorgen was het zeer dreigend weer gelukkig bleef de regen beperkt tot een paar spetters. Onderweg een Duitse fietser tegenkomen.Hij wasalleen onderweg was naar dresden.Met hemeen flink stuk mee opgefietst. 's Avonds neergestreken op een camper-camping. Hierhebben we een man getroffen die een 15 jaar terug ook een fietstocht naar de Noordkaap heeft gemaakt en hij noemde dit dereis van zijn leven. en had hier zeer veel smeuige verhalen over.

Zaterdag 9 mei Holzminden-innerste stausee 106 km 16,8 km/h gem. licht bewolkt 18°c Vandaag zijn wenaar de Harz gefietst een mooie etappe. met veel heuveltjes mooie steden zoals Einbeck en lekker fietsweer. Het was toch een pittige etappe met name in de Harz. Hiergaat de route of paden(singletracks) die niet zouden mistaan in een mtb parcours. Het zijn pittige steile klimmetjes met veel losse ondergrond.Voor Jan was dit met zijn ligfiets geen optie nadat hij eerst al op een andere steile klim had mnoeten lopen. Tom heeft dit wel gedaan met zijn moutainbike en aanhangwagen, maar had hier toch ook wel moeite mee omdat hij hier gen geschikte banden voor had. Enmet het afdalen moest hij veel gebruik maken van de rem die door de zware bepakking zeer heet werd. Dit heeft hij beneden ervaren waaroor hij nu nog eenafdruk van de remschijf op zijn vingers heeft staan. De camping was zeer iddilysch gelegen aan een stausee tussen de heuvels op een zeer rustige plek.

Zondag 10 mei Ruhetag 30 kmzonnig 23°c

vandaag een rustdag. er ook een rustdag van gemaakt. Rustig uitgeslapen totdat de zon ons uit de tent brandde, was gedaan, gelezen,fietst gepoetst en naar Gosslar geweest. Dit is een mooie historische stad midden tussen de heuvels van de harz gelegen met veel oude vakwerk huizen en een mooi marktplein.

maandag 11 mei Innerste stausee-Thale 'zwarte maandag' 82 km 15,25km/h gem regen 17°c vandaag hebben we onze zwarte maandag beleefd. 's Ochtends was het nog geruime tijd droog maar 's middags begon het dan toch weer te onophoudelijk te regenen. de was daarentegen wel zeer mooi toch zaten er pittige klimmen in. Tussen de middag pauze gehoden bij het kasteel van wernigerrode wat zeer mooi gelegen is op een heuvel waarover je over de stad uitkijkt. het fietsen ging totdat... het stuur brak. hierna een pension opgezocht en 's avonds in het dorp bij een eetcafe stevige duitse kost gegeten.

Dinsdag 12 mei

vandaag per trein teruggereisd naarZevenaar

Charlotte

Hallo sportievelingen,
Handig dat buienradar of niet;)
Ik wens jullie nog veel succes en hoop dat er niet meer sturen breken.

Groetjes,

hennie

Een mooi voorproefje van de grote tocht.
Een paar dagen proef draaien, even bijstellen wat bijstelling behoeft, en daarna in het echt de grote reis maken. Volgende keer vragen of de ANWB langs kan komen, is tenslotte voor de wielrijders. Ja toch?

Groetjes, en een fijne voortzetting,
Hennie

marlieke

Hey hey

Mooi balen zeg! Maar ik neem aan dat jullie wel de reis gaan voortzetten en dat zonder tegenslag!

Groetjes Marlieke en de rest natuurlijk

Dorine

Ja dat is pech maar dat had ik jullie al verteld en nu hopen dat het vervolg goed gaat en jullie nog een prachtige tijd krijgen zonder kleerscheuren

Dikke kuzz Dorine en de rest

Rick Raben

Sjonge jonge, ik stop bij de triatliem en weet gelijk niet meer wat er allemaal aan de hand is! haha.

Wat een tocht zeg! Ik wens jullie heel veel succes en ik hou de verhalen goed in de gaten!

Groetjes,
Rick

Jaap

Hoi Tom,

Leuk dat internet en hopelijk kunnen jullie nu in 1 stuk doorfietsen.

succes

Alex

Hoi Jan en Tom;
Ik hoorde van Vincent dat Jullie Joe Bonamassa in de Fritz club in Berlijn hebben gezien. kicken zeker?
Dat hebben jullie ook verdiend!!!! na de tegenslag van vorige week.
Have a nice day!
groeten, Alex.

Wim

Ik voel aan mijn theewater, dat jullie je portie pech al volledig hebben opgesoupeerd. Elke tegenslag die jullie nu nog krijgen is niet rechtvaardig, maar ja een rechtvaardige wereld bestaat niet. Afijn met deze mail kun je niet veel, en dat is weer een wijsheid.
Succes, Wim